Czasem zastanawiam si臋 czy to jednak ja mam co艣 z pami臋ci膮馃ぃ, czy naprawd臋 czas p臋dzi teraz tak szybko, 偶e z trudno艣ci膮 przypominam sobie co takiego robili艣my przedwczoraj... W ka偶dym razie godziny naszego domowego przedszkola (i po prostu - domowego, rodzinnego 偶ycia) przelatuj膮 mi przez palce, wiec postaram si臋 cho膰 odrobin臋 z tego uwieczni膰 w naszym domowo-przedszkolnym blogu. Dzi艣 na warsztat bior臋 grup臋 maluch贸w, a 艣ci艣lej rzecz ujmuj膮c, dwulatka, bo niemowlaczek, p贸ki co, jest bardzo zadowolony dziel膮c sw贸j czas pomi臋dzy zabaw臋 na macie, jedzenie, spacerowanie i spanie (najlepiej na mamie)馃槈❤
Aktywno艣膰 nr 1 - AUTKA I KOLORY
Nasz dwulatek jest dwulatkiem, do tego ch艂opcem, wi臋c wszystko lubi robi膰 po swojemu, a zadania, w kt贸rych trzeba wykona膰 jakie艣 polecenie s膮 mu obce. Raczej - by艂y - obce, bo uda艂o mi si臋 nak艂oni膰 go do wykonania zadania rozwijaj膮cego znajomo艣膰 kolor贸w wykorzystuj膮c uwielbiany przez niego motyw aut馃殮馃殯馃殤
Nasz ma艂y przedszkolak kolor aut mia艂 dopasowa膰 do koloru kropki na kartce. No i ...uda艂o si臋馃榿
Aktywno艣膰 nr 2 - AUTKA I KOLORY II
Zadanie analogiczne do pierwszego, jednak tym razem opr贸cz fascynacji autami, odwo艂a艂am si臋 dodatkowo do fascynacji klejeniem馃ぃ
I tym razem r贸wnie偶 sukces馃憤
Aktywno艣膰 nr 3 - ZN脫W AUTA I KOLORY馃槀
Ale troch臋 inaczej, bo tym razem postawi艂am na czynno艣膰 przyczepiania i odczepiania autek przy pomocy rzepowych naklejek. No kartce odrysowa艂am kolorowymi pisakami kszta艂ty aut, odzielnie wyci臋艂am kolorowe samochody. Wszystko zalaminowa艂am i wyci臋艂am, 偶eby zabaw臋 mo偶na by艂o powt贸rzy膰 kilka(na艣cie) razy.
Oczywi艣cie sukces馃槅馃槅馃槅
Aktywno艣膰 nr 4 - JAB艁KO Z CIASTOLINY
Czyli rozwijanie motoryki ma艂ej poprzez formowanie kuleczek z ciastoliny i rozgniatanie je we w艂a艣ciwych miejscach. Dodatkowo koordynacja wzrokowo-ruchowa, 偶eby kulk膮 z ciastoliny trafi膰 w k贸艂ko na jab艂ku馃崕
Aktywno艣膰 nr 5 - DRZEWO Z FARBKI
A w艂a艣ciwie jab艂onka z jab艂kami - okr膮g艂ymi piecz膮tkami z czerwonej farby馃帹 馃崕
Aktywno艣膰 nr 6 - JAB艁KA I KSZTA艁TY
Dopasowanie kszta艂t贸w do pustych miejsc w kolorowych jab艂kach. Dla uatrakcyjnienia ca艂o艣膰 zalaminowa艂am, a kszta艂ty przyklejane by艂y przez dwulatka za pomoc膮 ta艣my mocuj膮cej, tak偶e przy okazji edukacji matematycznej, pojawi艂 si臋 jeszcze element motoryczny馃槈
P贸ki co, ko艅czymy, ale szykuje si臋 ju偶 powoli du偶y wpis z najnowszego projektu edukacyjnego. Kto uwa偶nie przygl膮da艂 si臋 zdj臋ciom dwulatka, ten wychwyci motyw przewodni przygody w grupie starszak贸w馃槣馃崕馃憢 pa!
Komentarze
Prze艣lij komentarz