Wraz z nastaniem lata, zacz臋艂am my艣le膰 o jakim艣 wakacyjnym temacie do domowego wakacyjnego przedszkola馃槈 Do艣膰 szybko stan臋艂o na zwierz臋tach zamieszkuj膮cych oceany i morza. W planach s膮 r贸偶ne zaj臋cia i aktywno艣ci, ale 偶eby zacz膮膰 od pacz膮tku, przygotowa艂am dla dzieci karty tr贸jdzielne do zapoznania si臋 z nazwami i wygl膮dem zwierz膮t.
Karty pozostawiam w wersji do pobrania i wydruku poni偶ej:
Zacz臋艂y艣my nasz膮 przygod臋 od zaj臋膰 zgodnych z metod膮 lekcji tr贸jstopniowej. Dzieci zaciekawione wygl膮dem nietypowyvh zwierz膮t, wyjmowa艂y po kolei poszczeg贸lne karty, 偶eby przyjrze膰 si臋 im, pozna膰 nazw臋 zwierz臋cia, a przy pomocy "Inwentarza zwierz膮t" dowiedzie膰 si臋 jeszcze jakiej艣 ciekawostki 偶e 艣wiata oceanicznej fauny馃
Po tym pierwszym etapie, przystapi艂y艣my do kolejnego zadania, kt贸rym by艂a identyfikacja zwierz臋cia z jego nazw膮. Zadaniem dziewczynek by艂o przyporz膮dkowanie czytanych przeze mnie nazw zwierz膮t do ich zdj臋膰. Trzylatek napotyka艂 tu czasem problemy, ale!-od czego ma si臋 starsz膮 siostr臋?馃槈馃槑
Zaplanowane i wyczekiwane memory przesun臋艂o nam si臋 na kolejny dzie艅 z racji innych pilnych spraw przedszkolak贸w馃槉
Kiedy wszystko by艂o ju偶 gotowe, mo偶na by艂o zaparzy膰 kawk臋 i usi膮艣膰 do gry. Zabawa zabaw膮, ale tym razem ju偶 nie nazwa艂am.zwierz膮t, ani nawet nie czyta艂am ich nazw na osobnej tabliczce, ale dzi臋ki same nazywa艂y zdobyte przez siebie pary zwierz膮t, tym samym utrwalaj膮c zdobywane wiadomo艣ci馃槉 Brawo, Przedszkolaki!❤
Pozostaj膮c jeszcze przy kartach - chwil臋 przed snem wpad艂 mi do g艂owy jeszcze jeden -w艂a艣ciwie dwa-pomys艂y na ich wykorzystanie.
W pierwszej wersji u艂o偶y艂am kilka wybranych kart nadaj膮 stole i opisa艂am dzieciom jedno 偶e zwierz膮t podaj膮c jakie艣 jego charakteryczbe cechy. (Np.: jest to pi臋kny ssak i 艣wietny p艂ywak, kt贸ry potrzebuje cz臋sto wyskakiwa膰 z wody, 偶eby nabra膰 powietrza.) Zadaniem dzieci by艂o odgadni臋cie, o kim mowa馃槉
Szczerze m贸wi膮c, nie spodziewa艂am si臋 bardzo entuzjastyczego przyj臋cia tej zwyczajnej propozycji i jakie偶 zaskakuj膮co mi艂e by艂o moje zdziwienie馃槏
Zagadki mog艂yby trwa膰 i trwa膰, gdyby na pok艂adzie nie harcowa艂 nasz roczniak馃榿
Kolejna propozycja by艂a ju偶 nieco trudniejsza i przypad艂a do gustu jeszcze bardziej ni偶 poprzednia. Tym razem karty pozostawa艂y zakryte. Nasza czterolatka losowa艂a jedn膮 kart臋 i wybiega艂a (dos艂ownie) do pokoju obok, 偶eby w ukryciu sprawdzi膰 zawarto艣膰 swojej karty, a nast臋pnie wr贸ci膰 do nas i tym razem samej opowiedzie膰 zagadk臋 o wylosowanym zwierz臋ciu. Chyba nie musz臋 opisywa膰 masy korzy艣ci, kt贸re pojawiaj膮 si臋 przy takiej pracy!
W kwestii kart, to chwilowo na tyle (pojawi si臋 te偶 uk艂adanie nazw zwierz膮t przy pomocy liter z ruchomego alfabetu, ale... nie wszystko na raz馃槈)
Tymczasem nie by艂yby艣my sob膮, gdyby nie powsta艂y jakie艣 tematyczne prace plastyczne. Jako pierwsze pojawi艂y si臋 meduzy. Narysowany przeze mnie kontur dzieci posmarowa艂y klejem, nast臋pnie posypa艂y sol膮 i pokry艂y kolorowymi plamami z farb馃槉
Zobaczcie sami:
Przesy艂amy selerowe rybki i bierzemy si臋 za kolejne oceniczne zadania!馃惓
















Komentarze
Prze艣lij komentarz