W temacie odkrywania przez dziecko pisania mamy ju偶 co nieco do powiedzenia. I zaczn臋 jednak wcale nie od pocz膮tku馃槑, cho膰 mam nadziej臋, 偶e ten wpis znajdzie kontynuacj臋 w kolejnych po艣wi臋conych tej tematyce.
W ci膮gu roku przy okazji r贸偶nych temat贸w, lub te偶 bez okazji, proponowa艂am dzieciom aktywno艣ci, kt贸re mia艂y pom贸c w rozwijaniu ich s艂uchu fonematycznego. Nie by艂a to dla nas nowo艣膰, wi臋c tym razem ruszyli艣my od razu z zadaniami przy u偶yciu figurek i ruchomego alfabetu.
Na pocz膮tek przygotowa艂am litery, na kt贸re zaczyna艂y si臋 nazwy zwierz膮t. Zadaniem dzieci (g艂贸wnie czterolatka) by艂o dopasowanie zwierz膮t do odpowiednich liter.
Kolejne zadanie by艂o ju偶 nieco trudniejsze (ale i ta aktywno艣膰 nie jest nam ju偶 obca, wi臋c mo偶na by艂o przyst膮pi膰 do pracy). Wybra艂am kilka prostszych zwierz膮t o kr贸tkich nazwach, tak by stosunkowo 艂atwo by艂o wyodr臋bni膰 poszczeg贸lne g艂oski. Przy tego typu zadaniach staram si臋 artyku艂owa膰 ca艂y wyraz, sylab臋, je艣li potrzeba-poszczeg贸lne g艂oski-bardzo wyra藕nie, a czasem przesadnie wyra藕nie, 偶eby pom贸c dziecku ws艂ucha膰 si臋 w posczeg贸lne g艂oski. I dzia艂a!馃槉 By艂o dla mnie du偶膮 rado艣ci膮 obserwowa膰 jak m贸j czterolatek samodzielnie uk艂ada na stole nazwy zwierz膮t馃槏











Komentarze
Prze艣lij komentarz