R贸偶ne rzeczy z owadami ju偶 si臋 u nas dzia艂y: by艂o bingo ze s艂oikami, by艂o uk艂adanie rytm贸w, by艂o dopasowywanie pasuj膮cych do siebie po艂贸wek motyli, by艂y prace plastyczne, zagadki, gry planszowe z owadami, angielski z owadami, szukanie owad贸w na 艂膮ce馃槉
Ale czas wreszcie, 偶eby zaj膮膰 si臋 tematem na powa偶nie馃榿馃帗
Lekcja o budowie owad贸w le偶a艂a u mnie w szafie ju偶 jaki艣 czas i pomy艣la艂am, 偶e przy aktualnym stopniu os艂uchania z tematem b臋dzie stanowi艂a naturalne pog艂臋bienie naszych owadzich zainteresowa艅.
Materia艂y do pracy przygotowa艂am przy pomocy mojej nieod艂膮cznej "Biblioteczki Montessori"馃槉
Najpierw dziewczynki przygl膮da艂y si臋 rycinie, kt贸ra obrazowa艂a budow臋 owada. Pokazywa艂y艣my i nazywa艂y艣my poszczeg贸lne cz臋艣ci, przypatruj膮c si臋 ich umiejscowieniu.
Nast臋pnie ka偶da z dziewczynek otrzyma艂a w艂asn膮 kopi臋 zadania polegaj膮cego na pokolorowaniu po kolei poszczeg贸lnych cz臋艣ci cia艂a owada.
Ja czyta艂am ich opisy, a dzieci wskazywa艂y jak膮 cz臋艣膰 cia艂a (wynikaj膮c膮 z opisu) musz膮 zaznaczy膰 czerwon膮 kredk膮.
Przygotowa艂am te偶 trzeci膮 kopi臋 tego zadania, kt贸r膮 przerobi艂am na karty (co prawda nie tr贸jdzielne, ale tym razem takie nam zupe艂nie wystarczy艂y)馃槉.
Przygotowane przeze mnie karty pomog艂y nam w utrwaleniu nazw poszczeg贸lnych cz臋艣ci cia艂a owad贸w albo, pos艂uguj膮c si臋 bardziej montessoria艅skimi poj臋ciami,
stanowi艂y pomoce w procesie identyfikacji i weryfikacji nowych poj臋膰馃槈
Praca z ksi膮偶k膮, karty pracy i zabawy z kartami w sumie da艂y oczekiwany efekt lekcji tr贸jstopniowej Montessori, cho膰 by艂o tu troch臋 modyfikacji馃槑
P.S. A wiedzieli艣cie, 偶e mo偶na zbudowa膰 motyla z drewnianych klock贸w?






Rzeczywi艣cie, powa偶ne studia Przedszkolak贸w 馃懇馃帗馃懇馃帗, prawie jak anatomia owada 馃悵. Ale niezwyk艂a jest ch臋膰 Dzieci do pog艂臋biania wiedzy i zaanga偶owanie Mamy w organizacj臋 czasu Maluchom. Motyl z klock贸w 馃? W tym przedszkolu
OdpowiedzUsu艅...doko艅czenie... 馃? W tym przedszkolu, to mo偶liwe, by艂 ju偶 pingwin 馃惂 z rolki po papierze toaletowym, ciekawe 馃, co jeszcze czeka na odkrycie 馃?
OdpowiedzUsu艅