Tym razem zrobi艂am dla dziewczynek swoje w艂asne karty tr贸jdzielne o ptakach馃槏馃惁
Wykorzysta艂y艣my je do klasycznej lekcji tr贸jstopniowej Montessori. Przygl膮da艂y艣my si臋 poszczeg贸lnym ptakom, poznawa艂y艣my ich szczeg贸lne cechy, wygl膮d, nazwy i s艂ucha艂y艣my wydawanych przez nie odg艂os贸w. Z czasem dzieci potrafi艂y ju偶 same identyfikowa膰 wi臋kszo艣膰 nasich ptasich przyjaci贸艂, a nawet dopasowa膰 do ich zdj臋膰 odpowiednie podpisy馃槉
Nazwy nazwami, ale ciekawe jest jeszcze to, gdzie takie ptaki mieszkaj膮. Z pomoc膮 przysz艂a moja ulubiona ksi膮偶eczka "Odkrywaj bogactwo przyrody" z serii Biblioteczka Montessori. (Pisa艂am o niej te偶 wcze艣niej:tu, tu i tu.)
Najpierw wsp贸lnie przyporz膮dkowa艂y艣my nasze karty do odpowiednich ptak贸w w ksi膮偶ce, a nast臋pnie czyta艂am dzieciom opisy poszczeg贸lnych gniazd, a dzieci dopasowywa艂y gniazda do ich mieszka艅c贸w. Ciekawa sprawa馃槈
(Do tego stopnia, 偶e kiedy dzi艣, po kilku dniach od zaj臋膰, zauwa偶y艂y艣my na drzewie gniazdo, zastanawia艂y艣my si臋 d艂ugo czyje mog艂o ono by膰. Ostatecznie wydaje nam si臋, 偶e by艂o to gniazdo sroki馃槑.)
Na koniec by艂o to, co bardzo lubimy robi膰 z kartami, czyli, ptasia tym razem, gra memory馃槏馃槉
Dziewczynkom bardzo spodoba艂 si臋 strzy偶yk. Nie wiem czy bardziej przez wzgl膮d na charakterystyczny zadarty ogonek, czy z racji swojej nazwy. W ka偶dym razie, sroka i strzy偶yk zmobilizowa艂y nas do 膰wicze艅 s艂uchu fonematycznego i poszukiwa艅 innych przedmiot贸w i zwierz膮t, kt贸rych nazwy rozpoczynaj膮 si臋 na g艂osk臋 "s". Nawet nie wiedzia艂am jak wci膮gaj膮ce mo偶e by膰 bieganie po domu i szukanie czego艣 na "s"馃榿








Komentarze
Prze艣lij komentarz